Przeszukano 110 556 339 wypowiedzi na 4 078 forach

tyłozgryz - pozostałe wpisy

Soruj: wg trafności wg daty

Re: tyłozgryz u nastolatka

ja podobno miałam tyłozgryz lewostronny, nie miałam żadnego aparatu, operacji też nie ;-)

Re: tyłozgryz u nastolatka

Mój syn miał duży tyłozgryz, rozpoczął leczenie późno, chyba w wieku 13-14 lat, trwało to ok 2 lata aparat na obie szczęki zdejmowany nosił praktycznie cały czas po szkole, w nocy też. Bardzo skutecznie mu zlikwidował wadę, ortodontka go nawet chwaliła, bo nosił pilnie, ale starsze dziecko ma

Re: tyłozgryz u nastolatka

Tą operacją to ortodonci straszą wszystkich. A teraz odpowiedz sobie na pytanie, ile znasz dorosłych osób, które musiały mieć operowaną szczękę? Ja żadnej. A przecież tyłozgryz nie był rzadszy niż teraz. Nie przeszkadza, to olej i nie katuj syna. A najlepiej skonsultuj się z innym ortodontą

Re: tyłozgryz u nastolatka

U mojej corki tyłozgryz powodował rany na podniebieniu. Leczenie podjete 2 lata temu( miala 11 lat), aparat zakladany na noc i 4 h dzienie. Wlasnie konczymy leczenie, jest wlasciwie idealnie. -- "Mniej nerwów mnie kosztuje izolacja od ludzi niż akceptowalne społecznie funkcjonowanie z nimi"( by

tyłozgryz u nastolatka

możecie podzielić się doświadczeniami z leczenia? syn ma umiarkowany tyłozgryz, nie wpływa jakoś negatywnie na wygląd, poza tym zęby są w miarę proste. proponowane leczenie wydaje mi się mocno inwazyjne i zastanawiam się jakie są alternatywy. podobno po dojściu do dorosłości zostaje tylko operacja?

Re: tyłozgryz u nastolatka

Bardzo duży tyłozgryz miała moja starsza córka. Korygowaliśmy go aparatem zakładanym w zasadzie tylko na noc, w dzień jakoś nie udawało się jej go nosić. Leczenie trwało ok.2,5 roku i sama lekarka była zdziwiona, że przy takiej dużej wadzie tak szybko poszło. Jedna tylko uwaga, córka była dzieckiem

Re: tyłozgryz u nastolatka

Obie moje córki miały tyłozgryz, aparaty stałe zakładane najpierw góra, po pół roku dół w okolicach 12 urodzin(jedna wcześniej, jedna później) Gumki do wyciągania szczęki na zamki -korelacja/układ gumek zmieniał się co 6-8 tygodni. Aparaty nosiły niecałe 3 lata. Bardzo skrupulatnie zakładały gumki

Tyłozgryz

''Potem''. Co masz na myśli, pisząc "potem" w cudzysłowie? > > Gdyby nie ta kasa, nie wiem, czy bym sie zdecydowała i nie odłożyła tego na póź > niej. > Jestem wdzieczna za tą kasę. > > Naprawde z pieniedzmi otwiera sie perspektywa. Ameryki nie odkrylam, a jednak m &#

Re: tyłozgryz u nastolatka

Skorygowali ok 1.2 cm. Ale aparat tez nosilam (zawsze nosi sie przed operacja), na pewno pomogl czesciowo.

Re: tyłozgryz u nastolatka

Jusytka, a w jakim wieku dziecko nosiło? jesteś może z Warszawy-jeśli tak to możesz polecić ortodontę?

Re: tyłozgryz u nastolatka

Jeszcze dodam, ze dla mnie grube, maga-naciagniete gumki byly najwieksza trauma w calym leczeniu. Bolalo niesamowicie.

Re: tyłozgryz u nastolatka

ano pewnie, bo zdejmowany kosztuje 500 zl a staly 5000. Idz na konsultacje do innego. -- "Mniej nerwów mnie kosztuje izolacja od ludzi niż akceptowalne społecznie funkcjonowanie z nimi"( by Triss)

Re: tyłozgryz u nastolatka

Lecz synowi zeby. Ja mam ogromna pretensje do rodzicow,ze o moje nie zadbali. Teraz ( 34 lata) musialam zalozyc siermiezny metalowy aparat( duze leczenie) .Przez wiele miesiecy bede miala luke zamiast gornych trojek. Luk podniebienny. Dziury w podniebieniu. A mozna to bylo zrobic za nastoletnich

Re: tyłozgryz u nastolatka

W I klasie gimnazjum Specjalnie czekaliśmy bo w czasie intensywnego wzrostu leczenie jest najskuteczniejsze Nam też ortodonta powiedział że jak przegapimy właściwy moment i wzrost kości będzie ukończony - likwidacja tej wady może się wiązać z interwencją chirurgiczną U nas zmieni

Re: tyłozgryz u nastolatka

Aparat ruchomy a więc mniej uciążliwy niż stały przez rok Najlepiej wtedy kiedy dziecko mocno rośnie U nas wada naprawiona idealnie -- ***Gwiazdy 2001*** - miejsce spotkań dla rodziców szesnastolatków

Re: tyłozgryz u nastolatka

Ja mialam operacje tylozgryzu. Znam wiele osbo, ktore leczyly sie orotodontycznie przez wiele lat (10-15 lat) zupelnie nieskutecznie. Nosily jakies maski na twarzy, gumki, nic to nie dalo- i tak musialy miec operacje. A inne nosily normalny aparat i zadnej operacji po nim nie potrzebowaly. Dlatego z

Re: Tyłozgryz

Ze by nigdy nie bylo -- wszystkie swinie byly rowne ale niektore byly rowniejsze. a to dlatego ze znaly numer tel do kogo trzeba

Re: Tyłozgryz

warcabkae napisała: > Pisze tak, bo nie wiem czy na to nfztowskie przejdziemy, bo ja sie ''rozpędzimy > '' z prywatnym to moze sie skonczyc zanim przyjdzie na nas kolej. A jakie u was terminy?

Tyłozgryz problem

Witam! Może moje pytanie zabrzmi trochę głupio, lecz nie znam się na tym, a problem, który mam bardzo mi przeszkadza. Mam tyłozgryz, który jest bardzo widoczny, ale po wysunieciu dolnych zębów do przodu i zacisnieciu siekaczy moj wygląd bardzo się poprawia. Może od dwóch/trzech lat zacząłem tak

Re: Tyłozgryz

ortodonta powiedziala, ze 2-3 lata... taki-sobie-nick napisała: > warcabkae napisała: > > > Pisze tak, bo nie wiem czy na to nfztowskie przejdziemy, bo ja sie ''rozp > ędzimy > > '' z prywatnym to moze sie skonczyc zanim przyjdzie na nas kolej. > > A jak

Re: Tyłozgryz

Pisze tak, bo nie wiem czy na to nfztowskie przejdziemy, bo ja sie ''rozpędzimy'' z prywatnym to moze sie skonczyc zanim przyjedzie na nas kolej. taki-sobie-nick napisała: > > > ''Potem''. > > Co masz na myśli, pisząc "potem" w cudzysłowie? > > > > Gdyb

Tyłozgryz?

Witam serdecznie. Mój problem polega na tym iż (jak w temacie) mam tyłozgryz - zęby górne przysłaniają w około 3/4 części zęby dolne. Byłam u ortodonty, mam założony aparat górny od 2 dni, gdyż zęby na górze są dość mocno pokrzywione (lewa dwójka schowana za linią zębów, wystający kieł, jedynki

Re: Tyłozgryz problem

"Słuchaj kochany, raczej jeszcze nie jest za późno skoro masz 17 lat; problem z cofniętym podbródkiem znam bardzo dobrze bo od lat się tym interesuje. Cofnięty podbródek, czyli co? Taka twoja uroda? Takie geny? Tak wszyscy myślą ale to nie prawda, zapewne jak byłeś młodszy to nie miałeś cofniętego p

Re: Tyłozgryz problem

problem nie zniknie sam, a od takiego wysuwania i wsuwania żuchwy możesz nieświadomie uszkadzać swój staw żuchwowo-skroniowy.

Re: podwójny podbródek - co z nim zrobić?

O, to bardzo słuszna uwaga. Ale żeby tyłozgryz wyrównać, to męka na parę ładnych lat.

tyłozgryz u 7 latki

witam serdecznie,moja córcia ma tyłozgryz i to duży...mam mętlik w głowie po przeczytaniu mnóstwa różnych opinii na temat leczenia,z powodu szeregu innych problemów chciałabym zapytać czy odłożenie na jakiś czas leczenia,jakieś 2 -3 lata ((i założenie póżniej aparatu stałego u dziecka intensywnie

Re: retrogenia, tyłozgryz - leczenie ?

hej, tez jestem z torunia. wlasnie czytam o aparatach, tyłozgryzie itd. zapisalam sie wlasnie do ortodonty do Dentusa na szosie chełminskiej. mozesz poradzic mi kogos sprawdzonego w toruniu?

Re: retrogenia, tyłozgryz - leczenie ?

Czesc Obca, czy jestes juz po operacji? ja tez jestem z Torunia z retrogenia i mocno sie zastanawiam co w koncu z soba zrobic, daj znac czy w koncu udalo Ci sie znalezc jakiegos dobrego specjaliste i jakie sa efekty, pozdrawiam cieplo. Aga

Re: tyłozgryz

Ja byłam w lipcu ze swoja córcią u ortodonty ( dentystka kazała skontrolować )ze wzgledu na tyłozgryz i sama pani dr powiedziała, że karmienie piersią zazwyczaj niweluje fizjologiczny tyłozgryz. Poza tym można dziecku kupić taką "płytkę" na której zaciska zęby i ćwiczy - ale

tyłozgryz z retruzją

Witam , czy znacie może dobrego (skutecznego) ortodontę we Wrocławiu?Mam tyłozgryz z retruzją siekaczy górnych , mam 25 lat także spodziewam się ,że może już być za późno na leczenie tej wady.Będę bardzo wdzięczna za pomoc.Pozdrawiam serdecznie

tyłozgryz

Dziewczyny, możecie podrzucić jakieś mądre linki w sprawie tyłozgryzu - mojej koleżance pedodonta kazała z tego powodu zaprzestać karmienia... Dzięki.

Re: tyłozgryz mikrogantia u noworodka

Skąd u Ciebie wiedza i zainteresowanie tym tematem? Tak, wiem, że istnieje coś takiego jak tyłożuchwie fizjologiczne, natomiast u mojego dziecka wyglada to jednak inaczej, tym bardziej, ze jak się patrzy od przodu to jego broda jest bardzo mała w stosunku do reszty twarzy - tz. krótka.

Re: tyłozgryz mikrogantia u noworodka

jesli nie zwrocili uwagi w szpitalu, a dziecko nie ma problemu ze ssaniem piersi, to najprawdopodobniej wszystko jest w porzadku. Wygooglaj sobie pojecie "tylozuchwie fizjologiczne", z nim rodzi sie KAZDY noworodek. To jest norma a nie zadne zaburzenie. Chyba za duzo naczytalas sie literatury przed

Re: tyłozgryz mikrogantia u noworodka

Nikt w szpitalu nie wskazał na żadną nieprawidłowość. Jednak ja widzę, że żuchwa mojego synka jest mniejsza i cofnięta do tyłu. Pediatrzy też nie zwracają na to uwagi. Synek ładnie ssie pierś. Czy pomimo tego może to być powazna wada twarzoczaszki?

Re: tyłozgryz mikrogantia u noworodka

wszystkie noworodki rodza sie z tylozuchwiem fizjologicznym, to jest prawidlowe i normalne. Wyrownuje sie samo w ciagu pierwszego roku zycia, lepiej i szybciej u dzieci karmionych piersia. Jesli istnieje podejrzenie , ze twoje dziecko ma mikrogenie, a samo tylozuchwie ma charakter patologiczny, to s

Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

Witam. Wiem że temat o którym piszę był już poruszany na forum ale jestem w trakcie zbierania informacji na ten temat a mimo to mój dylemat zamiast rozwiązywać się, jest pogłębiany. Na początku chciałbym jednak napisać conieco o mojej wadzie. Mam 20 lat i od paru lat moim problemem jest tyłozgryz

Re: retrogenia, tyłozgryz - leczenie ?

hej dziewczyny, a czy mogłybyście napisać jak duży jest Wasz tyłozgryz? tzn ile dokładnie mm?

Re: tyłozgryz u 7 latki

bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedź,odkładamy na jakiś czas leczenie aparatami,monitorując na bieżąco problem.....pozdrawiam serdecznie

tyłozgryz

Czy lekarz ortod. na pierwszej wizycie po obejrzeniu zdjęc stwierdza czy moge nadawać się na operacje, czy dopiero gdy patrzy na gotowe odlewy szczęk?

tyłozgryz

witam! Moja córka mówi bardzo miękko (np. cie zamiast chce) do tego nie wymawia sz, cz, dż, ż i gubi głoski (np. mówi wem zamiast wiem). We wrześniu skończyła 5 lat. Ostatnio ktoś mi powiedział, że przyczyną złej wymowy może być cofnięcie dolnej szczęki i że potrzebny jej aparat. Gdzie mam się z

TYŁOZGRYZ

cześć czy ktoś ma taką wade jak ja czyli gora wystajaca a doł cofnięty. Powiedzcie prosze jaka wada kwalifikuje sie na operacje bo sie tyle tu naczytałam za az sie boje

Re: tyłozgryz u 7 latki

Wszystko zależy od sytuacji. Proszę nie traktować mojej rady jako porady medycznej. Wolę rozpoczynać leczenie prostymi aparatami (lip bumper) w wieku 11 -12 lat (to bardzo ważny etap w leczeniu, bez niego sukces może być trudny do osiągnięcia), by w okolicach 13-14 założyć aparat stały i wykorzystać

Re: Karmienie piersią a tyłozgryz

; doprzedni ruch zuchwy -> miesnie wysuwajace zuchwe stymuluja ja do wzrostu i stopniowego zaniku owego tylozuchwia, ktore powyzej roku jest juz patologia)." forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=21000&w=86441441&a=86466386 Tyłozgryz może być uwarunkowany genetycznie. Dzięki ssaniu piersi jest

tyłozgryz, małożuchwie?? U 9 M-cnego

częściej zauważać. Przeczytałam gdzieś,że u noworodków faktycznie może ów tyłozgryz występowa, lecz i tak przed ukończeniem pół roku powinien ustąpić. U nas chyba nie wiele od urodzenia się poprawiło, choć napewno troszkę (jak patrzę na zdjęcia córeczki zaraz po urodzeniu, to widać niewielką róznicę). Ani

tyłozgryz

hej,czy ktos z Was leczy taka wade??zastanawiam sie czy jest duza różnica w profilu twarzy,bo jednak żuchwe trzeba wysunąć do przodu.Jak to sie robi?? Stały aparat wystarczy??z góry dziękuję za odpowiedz,pozdrawiam

od wyciągów tyłozgryz???

Tak sobie czytam o wyciągach na tym forum, bo moja ortodontka założyła mi tez takie gumeczki, które chyba mają mi wyciągnąć dwójki i widzę, że niektórzy z Was coś piszą, że od tego mają tyłozgryz! Czy to możliwe??? Jak długo nosi sie takie gumki?

Re: od wyciągów tyłozgryz???

tyłozgryz od wyciagów?????????????!!!!!!!!!!!! Wyciagi maja bardzo szerokie zastosowanie. Dobrze zastosowane przynosza bardzo dobre efekty...ale lekarz musi umiec sie nimi poslugiwac;) Moja orto chciala mi tylozgryz wyciagami leczyc...no ale to bylo nieporozumienie!!! Ale mowiac szczerze, to

do. p. Ortodonty: tyłozgryz u niemowlaka: rehabili

Witam, Moja córcia (7 miesięcy) ma tyłozgryz (widać cofniętą bródkę). Tyłozgryz mam ja, moja siostra, moja mama. Czy można jakimiś ćwiczeniami rehabilitacyjnymi wyciągnąć trochę tą bródkę? I do kogo trzeba się zgłosić: trzeba szukać jakiegoś ortodontę dziecięcego?

Re: tyłozgryz

Z tego co wiem tyłozgryz może być rodzinny - może bardziej tyłożuchwie. Napisałam o tych poważniejszych przyczynach, aby nie lekceważyć problemu - mam wrażenie, że Ty tego nie robisz. Ale forum to takie fajne miejsce, gdzie bezkarnie można czytać cudzą korespondencję, więc może to pomoże innym

Re: tyłozgryz

to nie jest przodozgryz tylko tyłozgryz - przodo byłby wtedy, gdyby dolna szczeka=zuchwa była przed górna=szczeka.A płytka to płytka predsionkowa i pewnie dostaniesz ja od ortodonty. Wazne, aby byc pod stala opieka ortodonty, bo przyczyna moze byc smoczek, ale takze moga byc inne, powazniejsze

tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

Mam koszmarny tyłozgryz i krzywe jedynki. Moja ortodontka powiedziała że w moim przypadku tylko operacja by pomogła (ale zmieniłaby moje rysy twarzy ponoć na niekorzyść)więc załozyła mi tylko jeden łuk na górę. Ponoć dolny łuk poprawiłby mi zgryz o parę milimetrów. Czy może jednak upierać się

Re: tyłozgryz

Moze niech kolezanka pojdzie do ortodonty a nie sluchala opini pedodonty u sprawie zgryzu. Mi ortodonta powiedziala, ze dziecko z lekka tendencja do zgryzu otwartego-popatrzyla na tatusia i stwierdzila, ze zabki po tatusiu...ssanie nic wspolnego z tym nie ma.

Tyłozgryz - aparat wystarczy?

Według mojej ortodontki moja wada jest poważna - duży tyłozgryz, szpary miedzy zebami, wysuniete jedynki. Mam mieć zakładany aparat, przy czym nosic go będę cn. 2,5 roku i "wady na pewno nie uda się w całosci zlikwidować, ale powinna być duża poprawa". Ani słowa o operacji czy

Re: tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

ząbki wyprostowane a czy tyłozgryz sie cofnął, dopytuje bo mam podobną wadę, czy nosisz na górze, czy na dole i czy tam gdzie nie nosisz masz proste zęby rozumiem, uff :))?

Re: tyłozgryz u dwulatka

Mój syn ma tyłozgryz po mnie. Pamiętam, że w przedszkolu kazano mi robić takie ćwiczenia z wysuwaną do przodu szczęką. Ogólnie rzecz biorąc specjalnie tez tyłozgryz nie wadzi, ani w wymowie ani w 'prostocie' zębów. Ciekawam co prawda co na ten temat stomatolog, bo jeszcze się nie radziłam

Re: tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

Czy tyłozgryz sie cofnął? Hmm. Na pewno zmieniły mie się ciut rysy twarzy (na korzyść). Zgryz jest ok. Noszę aparat na górze, na dole zęby są w dobrym stanie tzn, proste. Ja jestem osobiście bardzo zadowolona :)

Re: retrogenia, tyłozgryz - leczenie ?

obca1...bardzo dużo pytań jak na ppczątek:)) z tymi nazwami, to ja Ci nie pomoge. Bo retrogenia to jest chyba samo cofnięcie żuchwy. A tyłozgryz...chyba nie zawsze oznacza, że ta żuchwa jest cofnięta. Ale to jest wszystko CHYBA. Ja miałam tyłozgryz+retrogenia. Jeśli jest niedorozwój szczęki, to

Re: prosze o porade-tyłozgryz u dziecka

Córka (tyłozgryz) nosiła aparat od 8-go roku życia. W wieku 10-11 lat mieliśmy roczną przerwę. Potem zmiana ortodonty i aparatu. Byłam zaskoczona szybkim efektem. Tyłozgryz odszedł w niepamięć :) Córka nosiła w nocy oraz średnio 4 godziny dziennie. Pierwszy aparat była na NFZ - góra i dół były

Re: prosze o porade-tyłozgryz u dziecka

tyłozgryz tyłozgryzowi nierówny, wręcz samo określenie "tyłozgryz" nie mówi kompletnie nic i w żaden sposób nie pozwala ocenić zasadności postępowania. ważne jest jaki jest ten tyłozgryz,jekie nieprawidłowości mu towarzyszą, w jakim wieku rozwojowym jest dziecko (11 latek 11 latkowi

Re: leżenie na płasko a tyłozgryz

Kochana mamo :), gdzie tyłozgryz, a gdzie leżenie na płasko? Rozumiem Pani niepokój, ale nikt na tym świecie nie jest w stanie przeprowadzić dowodu na prosty związek przyczynowo-skutkowy między wspomnianymi czynnikami. Taka pozycja NIE SPRZYJA POWSTAWANIU TYŁOZGRYZU, howgh! Pozdrawiam

Re: tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

Czy mam tyłozgryz? Kiedyś mi pewien lekarz tak to właśnie ujął ;) Jeden chciał mnie leczyć operacyjnie, aż w końcu znalazłam lekarkę, która wyprostowała mi ząbki. Z jednym aparatem po 4 miesiącach moje ząbki były proste :) Noszę rok, jeszcze pół roku i ściagam :)

Re: prosze o porade-tyłozgryz u dziecka

witaj, Moje dziecko tez ma tyłozgryz na dodatek gleboki. Poniewaz ja akurat mam aparat, to podczas ostatniej wizyty zapytalam swoja lekarke kiedy rozpoczac leczenie(moj syn ma 5 lat). Powiedziala mi, ze najlepiej rozpoczac leczenie w okresie najszybszego wzrostu u chlopcow czyli okolo 10

Tyłozgryz z retruzją siekaczy górnych

Cześć! Przeglądałam dziś stronę naszego Ortodonty z forum i natknęłam się na zdjęcie, które całkowicie przypomina mój zgryz! Ciekawi mnie, czy bez usuwania zębów osiągnąć można taki efekt, jak przedstawiony na stronie? Proszę o opinie osoby, które miały podobną wadę - jak przebiegało wasze leczenie

prosze o porade-tyłozgryz u dziecka

witam wszystkich! chodze z dzieckiem (11 lat) do ortodonty (NFZ)od 1,5 roku.Ma stwierdzony tyłozgryz.dzisiaj na wizycie miała wziety wycisk, za 2 tyg przymiarka.Ma to być aparat wyjmowany do noszenia min 4 godz dziennie i noc.Poczytałam tutaj trochę i mam mętlik.Nic więcej nie wiem-czy to

tyłozgryz - co zrobić HELP!!!

pierwszej pobieżnej wizycie doktor stwierdził tyłozgryz i konieczność zastosowania tzw. jasper jumperów czyli sprężynek które wysuną dolną żuchwę do przodu. Przy tym przestraszył mnie koniecznością usunięcia wszystkich ósemek (mam wszystkie zęby). Musiałem zrobić zdjęcie panoramiczne i boczne zębów. Na

Re: TYŁOZGRYZ u 6 miesięcznego niemowlaka -pomocy

w sumie ja nie wiem tak dokładnie co to jest bo z takim maluchem nigdy porady stomatologa nie zasięgałam. Może wstukaj w google hasło tyłozgryz lub tyłozgryz u niemowlęcia? a potem rzuć się linkiem, jeżeli coś ciekawego znajdzesz

Re: tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

Ja też mam tyłozgryz, tzn jestem w trakcie jego leczenia. Aparat mam zarówno na górze jak i na dole. Mimo moich 22 lat wada się cofa zaskakująco szybko. Na początku leczenia była mowa o ewentualnej operacji, jednak podczas leczenia okazało sie że jest zbędna. Jak widać nawet i u 20paro latków da

tyłozgryz 18 lat cy mogę to wyleczyć???

Mam tyłozgryz w wieku 18 lat, bardzo chcialabym sie dowiedziec czy mozna to jescze w tym wieku wyleczyc? Proszę o odpowiedź i wyjaśnienie krótkona czympolega leczenie tej wady

tyłozgryz całkowity

images22.fotosik.pl/184/16c7a9f7a281876a.jpg images27.fotosik.pl/102/61cdb84ecbdb1331.jpg -- www.e-cavalier.pl

Re: tyłozgryz

Na aparta jest za wcześnie ale czas oczekiwania to 3-4 lata. Moja 3,5 letnia córka już została wpisana do kolejki. Teraz nosi płytkę przedsionkową.

TYŁOZGRYZ u 6 miesięcznego niemowlaka -pomocy!!!

TYŁOZGRYZ u 6 miesięcznego niemowlaka -pomocy!!! Co to jest? Właśnie się dowiedziałam, że moje dziecko to ma. Jak to się leczy? Czy miałyście taki problem u swojego dziecka? Czy wyszło z tego? Proszę o pomoc i z góry dziękuję!!!

Re: tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

tyłozgryz nie może się cofnąć, bo to wada gnatyczna. Jeśli nie leczymy się orto jako małe dzieci, to niestety ale TYLKO operacja może usunąć retrogenię. Z tego co wiem (a sama byłam posiadaczką tej wady) to innej opcji nie ma. Albo robi się kamuflaż albo zabieg operacyjny. To, że znika szpara

Re: tyłozgryz-aparat na jeden łuk?

pozwolę się wtrącić do rozmowę;) Ponad 10 lat temu nosiłam aparat tylko na górnej szczęce. Rozpoznanie: tyłozgryz całkowity + zgryz głęboki. Na górze usunęłam dwie 4-ki, orto zamknęła szpary, szpara przednio - tylna też się ładnie zamknęła i zdjęłam aparat. Nie nosiłam retenów, bo po prostu nic

Re: Rolnik szuka... stomatologa

Akurat poszukujący-rolniczka i 4 rolników mają uzębienie w porządku- troje najmłodszych bardzo ładne ( choć dziewczyna ma chyba tyłozgryz, ale moim zdaniem akurat ta wada ładnie sie prezentuje), najstarszy sztuczne, ale kompletne, ostatni ( ten od podwórka) do wybielenia. Za to kandydatki i

Re: Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

Dziękuję za słowa otuchy;) Dogadałem się z ortodontą że decyzję o sposobie leczenia podejmę parę tygodni po założeniu aparatu stałego na dół, także będę miał trochę czasu na namysł...

Re: tyłozgryz

jezeli dziecko ma zly zgryz, to musisz udac sie do ortodonty. na aparat jest jeszcze za wczesnie, musi miec stale zeby, ale mozliwe, ze ortodonta zaleci cwiczenia. co do wymowy, to nie sadze by przyczyna byl tylozgryz. przejdz sie do logopedy, zbada dziecko i pomoze. pozdrawiam -- *****************

Re: Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

Fatalnie się wygląda i jest się uziemionym w szpitalu?? Ja nie wyglądałam ani fatalnie, ani nie byłam uziemiona w szpitalu. Każdy sposób leczenia ma swoje plusy i minusy. Ja wybrałam operację - minęły ponad 3 lata i jestem zachwycona - lepszej decyzji podjąć nie mogłam.

Re: Jak sprawdziły się aparaty ruchome u waszych.

U syna aparat ruchomy(nosi od 9 miesięcy) ładnie koryguje tyłozgryz. Poza tym zęby ustawiły się w równym łuku, a wcześniej rosły trochę krzywo. Oby tak dalej, bo on ma prawie 12 lat już, a stałych zębów jak na lekarstwo.

Re: TYŁOZGRYZ

a no ja miałam i jeszcze do piątku będę ją miała. a po piątku...zgryz idealny:D Poszukaj w archiwum. Tutaj ten temat był już wielokrotnie wałkowany. Jaka wada się kwalfikuje na operację?? Każda, genetyczna. Jesli masz retrogenie, to się kwalifikujesz. Tylko to też zależy w jakim mieście miałaby b

Re: Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

Mam już prawie 21 lat i również znagam się z tyłozgryzem. Od 11 miesięcy aparat, jestem po zabiegu piesosurgery, który z całego serca polecam! Aktualnie jestem na etapie wyciągów, nie miałam wyrywanych żadnych zębów i muszę powiedzieć, że profil, kształt twarzy zmienił się o niebo na lepsze :) Szcz

Re: TYŁOZGRYZ u 6 miesięcznego niemowlaka -pomocy

Bardzo Pani dziękuję za te rady, jestem Pani bardzo wdzięczna. Ja również jestem przeciwniczką smoczka i butelek ze smoczkiem i moja córka chowa się od narodzin bez smoczka. Mam nadzieję, że ten tyłozgryz się cofnie, bo mam koleżankę już dorosłą która ma małą cofniętą bródkę i domyślam się teraz

Re: Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

No właśnie - z tego co czytałem aparat Herbsta można nosić w różnym wieku. Nie mogłem natomiast znaleźć informacji jak efekt jego noszenia będzie się utrzymywał w dłuższej perspektywie. Mam obecnie 20 lat i zastanawiam się czy na przykład moja żuchwa nie będzie się stopniowo cofać i problem nie wróc

Re: Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

nosilam ten zawias Herbsta w wieku 30 lat koszt w 2009 roku - 2000,00zł + demontaż - Warszawa wygląd nie ciekawy bo masz po prostu w dolnej szczece tak jakby dwa gwożdzie, boleć to bolało przy załozeniu i zdejmowaniu. Jak sie zapewne domyslasz na początku był problem z jedzeniem a potem jakoś b

Re: Tyłozgryz - Operacja/Aparat Herbsta

Mam już ten problem za sobą, więc mogę się podzielić, tym co mi przychodzi na myśl. Gdyby w dzieciństwie nie wyleczono mi tyłozgryzu, teraz zdecydowałabym się na operację! Nie miałabym żadnych wątpliwości! Dlaczego? Wiem jak czasochłonne, niewygodne, męczące jest leczenie tej wady u dziecka, więc wi

Re: tyłozgryz, małożuchwie?? U 9 M-cnego

Taką wade koryguje się u ortodonty, gdy dziecko ma juz stałe zęby, czyli chyba w wieku ok. 10 lat. Pewnie pomocne sa tu aparaty ortodontyczne. Rozmawiałam o tym z pediatrą. Myślę, że nie masz się czym niepokoić. Pozdrawiam. -- http://www.suwaczki.com/tickers/atdc2n0a6d5ba858.png

Re: tyłozgryz

hej.mam tylozgryz.na pewno musze usunac 3 4reczki.na poczatek ortodonta powiedzial, ze zalozy aparat na gore, a po 2 - 3 miesiacach na dol;)wiec chyba staly aparat wystarczy.pozdrawiam

tyłozgryz i usuwanie zębów

witam! jestem po pierwszej konsultacjiu orto, mam tylozgryz i stloczenia w dolnym luku. Pani dr kazala mi usunac dolne osemki (sa zatrzymane w dziasle i spowodowaly owe stloczenia). u gory kazala mi usunac prawa szostke i lewa siodemke. sadze, ze to zly pomysl, taka asymetryczna ekstrakcja, poza

Re: tyłozgryz, małożuchwie?? U 9 M-cnego

a jak karmisz dziecko? Piersia czy sztucznie? Noworodki rodza sie z tylozuchwiem fizjologicznym, ktore wyrownuje sie i zanika w pierwszym roku zycia, dzieki ssaniu piersi. Karmienie sztuczne nie wiaze sie z doprzednimi ruchami zuchwy, wiec tylozuchwie fizjologiczne utrwala sie i staje sie patologia.

Re: aparat ortodontyczny - do doświadczonych

Dla mnie największym problemem był zdejmowany aparat łączący górną i dolną szczękę, takie urządzenie korygujące tyłozgryz, zajmujące nieomal całą jamę ustną, uniemożliwiające oddychanie przez usta. Budziłam się kilkanaście- kilkadziesiąt razy w ciągu nocy, przez kilka lat. Wyjmowałam aparat na

Re: TYŁOZGRYZ u 6 miesięcznego niemowlaka -pomocy

no właśnie musisz obserwowac dzidzię ,aby nie doprowadzić do poważnej wady szczęki . Ja poradziła bym Ci knsultację w IMiDz w Warszawie z ortodontą (pracują tam specjaliści najbardziej wyspecjalizowani w różnych wadach szczęki) a na wizytę trzeba czekać od 2-3 mc. Jęśli tyłozgryz nie cofnie się

Tyłozgryz i jego lecz. po 20-tce. Czy to możliwe?

Witam wzsystkich nosicieli...aparatów ortodontycznych:)) Zamierzam do was już niedługo dołączyć. narazie intensywnie poszukuję dobrego orto. Jedna pani dr powiedziała mi, że mam duuuży tyłozgryz i, że raczej nic z tym nie da się już zrobić, bo jestem za stara;) (mam 23 lata).Nie poszłam do niej

Re: tyłozgryz i usuwanie zębów

dodam, ze kazala usunac ta szostke i siodemke wybierajac je po obejrzeniu rtg panoramy jako najslabsze.

Re: Jak sprawdziły się aparaty ruchome u waszych.

u mojego dziecka pomógł na tyłozgryz, nosiło jako siedmiolatek prawie rok. Czy pomoże - zależy od wady i od konsekwencji noszenia. Pilnowałam, żeby dziecko nosiło go w domu cały czas, wychodziło około 15-16 godzin na dobę. -- Szanowny Prezydencie! Błogosławione łono, które Ciebie nosiło, i piersi

Re: tyłozgryz i usuwanie zębów

dla ortodonty okreslenie ''tylozgryz'' mowi tylko tyle,ze jest nieprawidlowy zgryz, czyli niewiele, by rozstrzygac o takim czy innym planie leczenia. ale usuwanie ''najslabszych '' zębów ma sens, czasami wiekszy jak usuwanie zębów zdrowych. -- . .

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - tyłozgryz

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Regulamin