Sake

Sake

Przeszukano 115 413 038 wypowiedzi na 1 351 forach

najlepsze silniki wolnossące benzynowe 1.6 - pozostałe wpisy

Soruj: wg trafności wg daty

Re: Wysokoprężny silnik benzynowy

Może nie tyle Europejczycy co nasza "kochana"UE swoim normami emisji spalin itd. Uważam, że lepszy jest wolnossący silnik benzynowy niż o poj. 2,0 155KM niż 1.4 160KM. dłużej posłuży i będzie bardziej niezawodny a przy odpowiednich materiałach eksploatacyjnych, olejach itp będzie dawał dużą

Silniki HDi z PSA

Ostatnio zainteresował mnie Peugeot 5008. Samo auto bardzo mi się podoba i spełniałoby moje oczekiwania pod względem komfortu i ergonomii. Problem pojawił się w przypadku silników. Turbobenzynowy THP 1.6 ma fatalne opinie, podobno jest strasznie awaryjny. Kolejny benzynowy, wolnossący też 1.6

Re: Wysokoprężny silnik benzynowy

"Uważam, że lepszy jest wolnossący silnik benzynowy niż o poj. 2,0 155KM niż 1.4 160KM." I oczywiście nie masz racji, i to z powodów, które sam podałeś. Od obu powyższych ZNACZNIE lepszy jest niewielki silnik w cyklu Atkinsona, wspomagany silnikami elektrycznymi. Satysfakcja właściciela jest

Re: Jaki SUV 4x4 z silnikiem benzynowym kupić?

Nowy czy używka ? Jak nowy to Duster z wolnossącym nissanowskim silnikiem HR16DE 115KM dostępny od września ..... Yeti ma żałosny prześwit a jeszcze dodatkowo Haldex który przy jeździe typowo terenowej nie jest najlepszym rozwiązaniem. Forester to niezły pomysł ale trochę inna półka cenowa ....

Renault Clio czy Peugeot 208? Pomóżcie!

Witam, proszę o poradę, który samochód lepiej kupić? Czy Renault Clio ze sprawdzonym (dostępnym już kilkanaście lat, od czasów Clio II), ale słabszym i (przynajmniej na papierze) bardziej paliwożernym czterocylindrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym 1.2 16V 75 KM czy może Peugeota 208 z

Re: Co byście wybrali jako używane ?

Zdecydowanie lepiej wybrać wolnossący, ale o dużej pojemności silnik benzynowy z mniejszym przebiegiem niż diesla będącego już w fazie zużycia. I nie mówię o samym silniku tylko o osprzęcie. Celowo nie napisałem lepiej "Volvo" niż "Passata", bo gdyby to Volvo miało diesla a Passat V6 benzynę to

Re: przeważnie najlepsze przypieszenie na biegu

Nie zdziw się, jak zobaczysz rurę wydechową małego paskudka z benzynowym silnikiem wolnossącym o pojemności 1,3 i znaczkiem gti (krótka skrzynia biegów, i silnik jak z wiertarki oraz niska masa własna, to nic dziwnego, że potrafi szybko przyspieszyć do setki) - taką zabawę dają swifty gti... Ja mam

Re: Motodziennik: Nowe silniki Hyundaia

nawet lepsze cyferki parametrów i osiągów. Oczywiście w cenniku widać różnice, ale jest ona spowodowana 3,1% akcyzą, a nie 18,6% dla R6. Opisuję konkretnie model 528i. Wracając do długowieczności silnika, myślę, iż za parę lat na rynku wtórnym, wersje R6 będą znacznie wyżej wyceniane niż analogiczne

Re: Honda Accord 2,4 Type-S czy Diesel 2,2 Sport

IMHO dynamika Accorda 2.4 na 'dole' jest dobra - jak na wolnossący silnik benzynowy o tej pojemności. Mi się w każdym razie podobało - 'dół' był lepszy niż w moim Civicu 1.8, mimo większej masy Accorda. Zresztą, co ja Ci będę mówił... przejedź się, porównaj ze swoim punktem odniesienia

Re: Praca 4, 6 i 8 cylindrowego diesla BMW .

aston_db9 napisał: > To po co BMW takie silniki buduje. Nie lepiej zeby spece od marketingu wpadli > na pomysl aby montowac benzybnki takie jak w Twoim aucie???? Ależ oczywiście, że montują! BMW oferuje również silniki benzynowe o dużej pojemności. Jednak koszt paliwa

Re: Fenomen diesla.

oraz o FSI. A po cholerę komu turbina w aucie z silnikiem benzynowym ? Jak na razie idą w tę stronę tylko dwie firmy - VW i Renault, reszta zostaje przy silnikach wolnossących trochę większej pojemności (np. 1.8 zamiast 1.4) i to jest optymalne rozwiązanie. Tak więc możliwe awarie turbo-diesla w

Re: Nowe diesle

takiej pojemności to wynik zbliżony do leciutko > > wyżyłowanych silników benzynowych. Dodajmy wolnossących benzynowych. Ile KM można by wycisnąć z wolnossącego diesla 1.4 - 50 KM? A ile z turbobenzynowca 1.4 - 150 KM bez wysiłku. > Przy okazji to był pierwszy silnik dieslowski z 4

Re: diesel czy benzynowy?doradzcie

... Już wiem - na pewno to dlatego, że jestem super kierowcą, jak ten z reklamy tow. ubezpieczeniowego. No! ;-)) A tak poważniej - mam kompakta, benzyniaka wolnossącego (bez turbo) 1.8 z 1997r. Według danych katalogowych dot. przyspieszenia, wśród kompaktów diesli jedynym lepszym jest BMW 120d

Re: Jaki silnik najlepszy do miasta?

Od końca: DPF (GPF?) w silniku benzynowym NIE POWINIEN stanowić problemu, ale mimo wszystko może, choć zapewne (?) mniejszy, niż w przypadku diesla. Przykład z mojego otoczenia: Focus 1.0 ecoboost po niecałym tysiącu km "najechanych" w mieście wyświetlił komunikat o konieczności złożenia wizyty w

Re: 206 1,4 HDI

. > >silnik jest trwalszy od > > benzyny. > > Nonsens. Tak było w czasach wolnossącego Mercedesa 300d. Np. 1.3 JTD ma > żywotność określoną na 250 tys. km. bzdury gadasz. prawda jest ze nowoczesne silniki dieslowskie sa mniej trwalsze niz kiedys bo sa bardziej wysilone

Re: dzięki za rady

1,8T to moim zdaniem najbardziej udany benzynowy silnik grupy VW (z czasów nowożytnych, że się tak wyrażę). Jeśli weźmiesz najprostszą wersję (było kilka) oznaczaną AGU to nawet w przypadku trafienia na zużytą turbinę nie zbankrutujesz: regeneracja turbiny K03 to ok. 1000 zł, nowa, dobrej firmy

Re: ktos kto ma kase na dobre auto nie patrzy na

niknejm napisał: > ...no i porównałeś małe silniki benzynowe z dużymi turbodieslami. Mały silnik benzynowy??? To chyba 650 ccm w F126p? A duży turbodiesel to chyba jednak wspomniane przez Ciebie 4,0 TDi? Nie, takiego porównania nie było. A tak na poważnie to porównałem auta O TAKICH

Re: Tylko diesel -albo 3,5 litra beznyna

. Oczywiście wozy brane pod uwagę, będą musiały mieć silniki benzynowe, bez żadnych bezpośrednich wtrysków benzyny, bez żadnych kompresorów czy turbin, biturbin itp. Jak najmniej najnowszych technologii, zawodnych części i zawodnej elektroniki. Będę preferował silniki o pojemnościach od 1.8 do 3 litrów , V4

Re: BMW 5 na nowy sezon

@m, akurat ten silnik 2.0 turbo 245KM wprowadzony został dopiero w tym modelu (wcześniej, ale ciągle w 2011 roku w X1) i dopiero teraz ma lepsze osiągi niż 2.0 TFSI, które Audi ma w ofercie od kilku lat... BMW przez ostatnie lat miało wolnossące 2.0 benzynę... Audi też od kilku lat sprzedaje 2

Re: pierd....logia stosowana - nic więcej

klemens1 napisał: > > Cały ten wywód nie ma dużego sensu. Znacznie lepszym wyborem > > jest w > > takim przypadku turbodoładowany benzyniak lub wolnossący o dużej > > pojemności. > > O dużej pojemności to mogę kupić wolnossącego diesla i zawsze

Re: Co sądzicie o KIA Venga?

koni mija się z celem choć nie dla producenta (części zapasowe). A venga ma 2 silniki benzynowe 1,4 i 1,6. Z tego co wiem ten mniejszy oczywiście spala mniej choć tylko 90KM. Jeśli jeździsz głównie po mieście to venga chyba będzie lepsza. Octavia jest za duża. Jeśli chciałbyś natomiast ropniaka to już

Re: to fajnie ale dlaczego lepsze?

szymizalogowany napisał: > ...ja mialem v6 i r6 z 3 roku i sa inne a ktore lepsze? > poza tym r6 bmw inne zupelnie od r6 japonszczyzny - niemiec idzie z > dolu do 6 tys a japoniec dopier od 3.5 ale odcina na 7 Powszechnie wymieniane zalety silników bmw to: świetny stosunek

Re: Downsizing - awaryjność, wady i zalety.

Mam na myśli trend tego typu: W 1. generacji samochodu A, do wyboru były wolnossące silniki benzynowe o pojemności 1.6 i 1.8 litra. W 2. generacji tego samego samochodu, do wyboru mamy uturbione benzyny o pojemności odpowiednio 1.0 i 1.2 litra. Moc jako taka jest podobna do poprzedników, przy

Re: 1400 ccm

ujeżdżam 2 litrowy F4R, z którego jestem zadowolony ale nie będę krytykować 1,4 TCE skoro go w swoim aucie nie miałem i naprawdę nie mogę nic powiedzieć na ten temat. Niemniej sam fakt że silniczek 1,4 porónuje się do 2 litrowego mówi sam za siebie - to oznacza że inne wolnossące 1,6 - 1,8 z

Re: Volvo S80 (1998-2006)

@znawca Tak jest, III liga. W III lidze obecnie gra się 225-cio konnym dieslem R5, 285-konną hybrydą oraz 300-konnym R6. To by się nawet zgadzało, bo fiat właśnie wypuścił kombi z 280-konnym V6 i napędem na 4 koła. No to w której lidze jest ta toyota, gdzie wolnossący 4-cylindrowy silnik

Re: diesle są technicznie doskonalsze

cieplarniany jest mitem. W średniowiczu na Grenlandii kwitło rolnictwo. > -osiąga większy moment obrotowy i jest bardziej elastyczny od silnika > benzynowego Oczywiście mówisz o TURBOdieslach. Wolnossące to wyjątkowe woły i ustępują wolnossącym benzynowym odpowiednikom. Np. 1.9 D i tylko 70

Re: Kupować nowy, ale poprzedni model?

model. To jednostka z 2006 roku z normalnym silnikiem benzynowym wolnossącym 1.4. Poza tym sylwetka nowego note nie zachwyca. Niestety nie dostałem tak wielkiego upustu cenowego, bo tylko 4 tysiące.

Re: A preeeecz...! z tymi '6' w nazwie...

paliwa. W Europie jest jeszcze wersja 131 KM. Bardzo cichy i dobry silnik. > - i oczywiscie benzynowe 1.8T oraz 2,5 V6, choc na ten ostatni przyznam ze > pewnie nie bedzie mnie stac. 1.8T zastąpił 2.0 V6. Ten motor został stworzony głównie z myśla o rodzimym systemie fiskalnym

Re: Diesel - benzyna - podsumowanie

No więc: > 1. Diesel JEST elastycznijeszy od benzyny. Chodzi o elastyczność pojmowaną > jako zdolność przyspieszania przy stosunkowo niskich obrotach tzn ok 2k-3k > obr/s. Jeśli weźmiemy pod uwagę typowy silnik benzynowy oraz typowego diesla > (czy turbo czy tez bez) o tej samej

Re: XV

Konkurencją jest też Suzuki SX4 S-Cross. Wolnossący silnik benzynowy i napęd 4wd. W wyprzedaży rocznika wersja Comfort All Grip z lakierem metalik kosztuje 74000 zł, także konkurencyjnie do XV, które przy silniku 1,6 daje dużo gorsze wyposażenie, a wciąż jest o te ok. 8 tysięcy droższy. Suzuki

Nie kupój nowej Skody Octavii

Kiedyś Octavia była bardzo dobrym i niezawodnym samochodem. Obecnie absolutnie nie warto jej kupować ze względu na awaryjność. Kiedyś kupowało się Octavię z benzynowym silnikiem 1.6 100 koni i miało się absolutnie bezproblemowy samochód na lata. Teraz nowe Octavie mają albo delikatne i awaryjne

Re: Po co komu takie mocne diesle?

na poziomie hiperprzedpotopowego silnika benzynowego Astry 1.6, montowanego na samym początku lat 90-tych. Co po raz kolejny potwierdza moją tezę -> diesel bez turbo = muł. > > Diesle z turbo dopiero doganiają wolnossące > > benzyniaki o tej samej pojemności

Re: 206 1,4 HDI

była produkowana jeszcze 4 lata? To nie Saab ze swoimi "evergreenami". > bzdury gadasz. prawda jest ze nowoczesne silniki dieslowskie sa mniej trwalsze > niz kiedys bo sa bardziej wysilone, ale benzynowe tez sa bardziej wysilone. Który benzynowiec nie przejedzie 250 tys. km? 2.5 TDI

Re: Motodziennik: Ile biegów to za dużo?

@Prześmiewca Mam wolnossące 300konne BMW E32 To prawie 30 lat starszy silnik, a nie mniejsza ilość biegów jest tu powodem. @Prześmiewca rozpędza się do setki w 6.7, paląc przy tym dobre 5l mniej Nie. Ten silnik albo rozpędza samochód do setki w 6.7 sekundy, albo zużywa 5 litrów na 100km mniej

Diesel w samochodach osobowych

fiskalne wielu państw (w tym Polski) preferują jednak silniki o małych pojemnościach, a jak wiadomo, silniki Diesla nie osiągały tak dobrych relacji mocy do pojemności jak silniki benzynowe. Zastosowanie nowoczesnych technologio wtrysku doprowadziło do dalszej poprawy ekonomiki tych silników, jednak by

Re: Brak podanych kryteriów...

lupus76 napisał: > Myślę, że kogoś kto wydaje kwotę rzędu 200 000 PLN na samochód stać na takie > spalenie. To nie jest dobre rozumowanie. 1. Diesle i benzynowe auta w tej klasie często mają bardzo zbliżoną cenę, więc niższe zużycie paliwa procentuje od razu. A to, że ktoś jest

Re: Volvo V90 czy XC60?

samspade napisał: > bruner4 napisał: > > > chciałeś przykłady aut podobnych o tej samej mocy, gdzie ten wolno > > ssący ma lepsze przyśpieszenie i osiągi, -podałem dwa przykłady > > Podałeś jeden. I też taki gdzie ten stary mocniejszy wolnossący ma

Re: PB,ON czy LPG?

wersjach. Najtańsze golasy zawsze maja beznyny wolnossące - zobacz w salonie. > 6. droższe części są w Dieslu którym? i do czego porównujesz? i które części? IMO nie ma reguł. Mam kolegę który kupił sobie benzynowe audi w wersji sportowej - i nie stać go na naprawę układu wtryskowego (około 30

Re: kto tu jest idiotą, niech inni ocenią...

kupować wolnossące silniki widlaste. Drożej, ale wciąż stać ich będzie..." no to ci podalem pierwsze lepsze z brzegu przyklady pojazdow dla amerykanskiej klasy sredniej, uturbione... poza tym mimowolnie sobie zaprzeczyles - "(...) Drożej, (...)", czyli jednak V6 to drozsze rozwiazanie hehe, choc

Re: minivan - jazda

2 litrowym silnikiem 16V i za taką cenę jak Golf 1,6. Do dziś jeździ na syntetyku i nie wypija go w takim stopniu żebym musiał dolewać od wymiany do wymiany. Do tego lpg obniża koszty paliwa a co do jeżdżenia to nie narzekam prowadzi się przy prędkościach 180-200 km/h wystarczająco dobrze a

Diesel - benzyna - podsumowanie

samej pojemności. Ma po prostu więcej mocy. NAJLEPSZE turbo diesle osiągają teraz współczynnik mocy do pojemności typowy dla dobrej benzyny wolnossącej. Od osiągów najlepszych silników benzynowych wolnossących albo chociaż przywoitych benzyn z doładowaniem dzielą je lata świelne. Proszę dieslowców o

Recepta na tańszą jazdę

ma wolnossące benzyniaki. Bo turbodoładowane np. 2.0 TSI Volkswagena czy 2.0 TFSI Audi mają dużo lepszą elastyczność od diesla tej samej pojemności. Wystarczy porownać zakres momentu obrotowego ! Ponieważ użytkuję i 1.9 TDi (180kM) oraz 2.0 TSI (170kM) wiem o czym piszę. W dodatku zużycie

Re: Auto do 15 tys Proszę o poradę!

(2000-2004) 16-zaworowce uchodzą za nie lubiące się z LPG. W wypadku Opla LPG można śmiało instalować do każdego właściwie wolnossącego silnika benzynowego (od 1.2 do 2.2), niezależnie od jego konstrukcji. Są rzecz jasna drobne różnice (za najbardziej kapryśne uchodzą silniki 2.0 i 1.2, za

Re: dostawczy/osobowy poszukiwany

cylindry) o poj. 2.1,chłodzona cieczą to niezły napęd do bulina. Co do diesli.Generalnie te wolnossące wytwarzają bardzo mało ciepła,silniki niską siedzą(ale nie za nisko,bo T3 ma dość duży prześwit),żeliwny blok( dobrze odprowadza ciepło w takim dieslu),oleju wchodzi ok. 5.5L(przy bardzo dokładnej

Szymi, toczysz przegraną bitwę.

Nie wiem, jak będzie wyglądać przyszłość samochodu. Ale na pewno ta przyszłość nie należy do wielkopojemnościowych benzyn wolnossących. Przekonałem się o tym dobitnie, przymierzając się - na razie raczej dla zabawy - do bmw x5. Obydwa oferowane w Ameryce silniki benzynowe są Twinturbo ... Może w

jest świetny, mimo że lubię francuzy

egzemplarz właśnie 1.9 TDI 90 KM. Innego silnika nie warto brać - benzyna 1.4 i 1.6 to muły, 1.8 pożera mnóstwo paliwa (gaz bez sensu, lepiej diesel), diesel 1.9 wolnossący - dramat, 1.9 TD klasyczny bez sensu bo są TDI - dużo silniejsze i znacznie oszczędniejsze (!), zostaje TDI 110 KM, ale tego za 15

Re: To porównajmy.

klemens1 napisał: > tiges_wiz napisał: > > > rel="nofollow">scorpio.puslapiai.lt/images/techduom/power8v.jpg > > wolnossący benzyniak > > 2 zawory na cylinder to inna bajka - to faktycznie jedzie. Może nie jak turbo, > ale nie ma porównania do

Obalam mit o elastyczności diesli

większym o 124 Nm. Ale cięższa 166 z tym samym silnikiem benzynowym, co w 156 ma w kategorii 70-120 już o 0,1 s czas lepszy od lżejszej 156 z dieslem! Poza tym pozostałe czasy znowu lepsze od lżejszej 156 z dieslem. 166 2.0 T.S. Accelerazione (secondi) 0-100 km/h 9,5 400 m da fermo 16,8 1

Re: Kupię VW Touran

benzyniaki, które dostosowano do normy czystości spalin Euro5: 1.4 16V 80 KM i 1.6 8 V 102 KM, który właśnie ty masz w swoim aucie. Istotą sprzedaży dwóch generacji auta jest to, że starsza generacja jest tańsza, między innymi przez to, ze nie montuje się tam nowinek, ale sprawdzone silniki, rozwiązania

Re: Po co komu takie mocne diesle?

> > leniwych najlepszym rozwiąaniem jest automatyczna skrzynia biegów. > > Do popularnego benzynowego silnika o pojemności 1,4/1,6? O pojemność 1,0/1,2 > boję się spytać? Czy nie podrożyłoby to zbytnio ceny zakupu benzyniaka? A co z > dynamiką? W przypadku skrzyń zautomatyzowanych lub

Re: Nigdy sie chyba nie przyzwyczje...

paliwa, Golf IV 1,6 MPI/FSI miał 102-105 KM zapewniał lesze osiągi i niższe zużycie paliwa, Golf VI/VII 1,2 TSI 105-110 KM lepsze osiągi i nizsze zużycie paliwa i obecny Golf VII FL 1,0 TSI 110 KM jeszcze lepsze osiągi niższe zużycie paliwa. Podobnie było z 2,0 112 KM zastąpił 1,8 120 KM a jego 1,4 125

Re: Diesel - benzyna - podsumowanie

również jedną z najlepszych szóstek w klasie- > rzędową 3.0 tejże BMW to wtedy mamy obraz tych "świetlnych lat" : > 3.0 d 3.0 > KM 218 232 > Nm 500 300 > 0-100 7,1 s 6,9 > 80-120 5,4/6,7 7,3/10,0 To może porównamy DOBRĄ wolnossącą benzynę a nie przyzwoitą? Proszę: BMW M3 (tak

Re: tabliczka mnożenia:)

... kiedyś były niewysilone pojemne silniki benzynowe i wytrzymywały 250-300 000 km...ja taki mam...w chwili obecnej mój benzynowy silnik 1.4 75 KM ma 194 000 km i jeździ bez awarii... wymieniam tylko rozrząd, olej, filtry i pojeździ jeszcze 100 000 km więc po co mam kupować nowy i przepłacać

Re: Bzdury o momencie benzyny - odpowiedź.

najlepsze jeszcze przed > nami. Istotna jest także pewna specyfika - Diesla trudniej "okiełznać". Aby > dobrze pracował i nie zatruwał potrzebna jest m.in. recyrkulacja spalin z > chłodzeniem. Technologia silnika benzynowego jest prostsza, więc rozwijano > głównie ją przez ostatnie

Re: Bzdura

) umożliwia wykorzystanie przewagi niższego biegu i uzyskania lepszego przyspieszenia niż w przeciętnym aucie o tej pojemności silnika. To co mówiłem przed chwila, porównujac 1.8 VTEC DOHC z 1.8 VW jest też prawdą, gdy porównamy benzyniaka z dieslem. Maks. moment obrotowy silnika benzynowego bez

Re: niech moc bedzie z Wami- rzecz o gazie i nie

? 200 000 km? Passerati czy Gulf "w Dyzlu z turbiną" nierzadko robiły po milionie (mowa o 1,9 TDI), dlaczego małe silniki benzynowe z turbiną mają być gorsze? Brzmią paskudnie, ale to akurat różnica, której jeżdżący bolidem z R4 o 1,4L pod maską raczej nie zauważy. > moje wolnossące Polo ma 224

Prowokujesz albo trafiłeś na bzdury

mniejsza od silnika benzynowego o tej samej pojemności i mocy ze względu na duże wysilenie silnika Diesla" Czy mi sie wydaje, czy to zdanie jest wewnetrznie sprzeczne? 1. Jednym z najważniejszych parametrów wplywających na trwałośc jednostki jest obciążenie termiczne. Obciązenie mechaniczne jest

Re: auto za 23 tys złotych - ma się nie psuć i je

323 z silnikiem 1.7D - wolnossącym, żeby było zabawniej. W mieście piła 6 litrów, 6.5 to był absolutny max - we wrocławskich korkach. Na trasie schodziła do 4.5. Trasę Wrocław - Amsterdam zrobiła na jednym baku (ok. 45 litrów). Teraz bujam się Xantią kombi z prawdopodobnie najlepszym na świecie

Re: taaaaaaaa, na pewno

zmieniam Omegę na vectrę 1.9 z dieslem 150 KM i jestem po jezdzie próbnej :):):) tzn omega 2.5 ma fabr. 8,9 do s a vectra chyba 9,4 ale w praktyce jest różnica znika... co prawda po benzynowym V6 może wkurzać mała elastyczność diesla R4 ale akurat nigdy nie przeszkadzało mi "mieszanie biegami

Re: Diesle mają się ...coraz lepiej!

samochody z silnikami turboodrzutowymi :))) , w następnej kolejności silnik dwusuwowy , a taki samochód chyba nie należy do marzeń żadnego z nas. ad.1 silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym bezpośrednim ma budowę podobną do silnika.... no właśnie . Może porównajmy więć silniki wolnossące

Re: Szymi, toczysz przegraną bitwę.

szymizalogowany napisał: > Nie do końca się z tym zgodzę. Moda na turbo, powstała w Europie podobnie jak m > oda na diesle. Szymuś, ale Twój silnik wolnossący w porównaniu z doładowanym po prostu nie jedzie. Prosty przykład : Twoje "auto" o stosunkowo dużej pojemności i 2-litrowy

Re: Niewielkie, ekonomiczne do miasta

wolnossący silnik benzynowy 1,2 (ale 4 cylindry), manualna klima. Automat wymagał dopłaty do większego silnika 1,4 i dopłaty do automatu i cena równała się z ceną kompaktowego i30. Co do gwarancji mam mieszane uczucia: bo robię co roku przeglądy w ASO za ok. 1000zł. A z gwarancji prawie nie korzystałem, bo

Re: Za proste.

sobie na jakieś dobre forum tuningowców. Jedną z ich ulubionych zabawek jest omawiany tu silnik 1,8 VW. I zapytaj, o ileż to spadło im zużycie paliwa po dołożeniu do niego turbiny. Przekonasz się, co usłyszysz. Pozdrawiam v-6

Re: Diesle atakują

, czy to benzynowego, czy diesla, jest zupełnie inna niż silnika bez doładowania. Wolnossące diesle już właściwie wymarły, ale jeszcze kilka lat temu straszył wynalazek zwany E220 D. Oszałamiająca moc 95 KM i 150 Nm z 2.2 l. Co Ty na to? A może małe porównanie turbodiesla i turbobenzynowca

Bzdury o momencie benzyny - odpowiedź.

W zasadzie powinniśmy już kończyć tą wymianę "uprzejmości". Dlatego pozwolę sobie jedynie dodać, że warto abyś czytał choćby tą szmatławą GW. Właśnie opublikowano test Subaru Forrester 2.5XT. Subaru to świetny samochód. I silnik też ma super. A jednak z wolnossącego 2,5 litra uzyskuje

Re: Volvo S80 (1998-2006)

powyżej 240KM jest boskie... z wirem w baku T-6 - najbardziej awaryjny silnik w Volvo. Nadal dobra jednostka, porównując z innymi markami. Ergo: jeśli nie boisz się spalania 14-20l/100km w mieście i 7 w trasie tylko wtedy, jak nogawką muskasz pedał gazu, to Volvo jest rozsądnym wyborem. I nie jest wcale

Re: Co ważniejsze?Moment obr. czy KM?

ma zdecydowanie lepszy dol, inaczej mowiac - jest bardziej elastyczny. czas potrzebny na kickdown wydaje sie krotki na papierze jednak w rzeczywistosci bardzo to przeszkadza > > > i pilowac samochodu na wysokich obrotach. > > Wtedy potrzebujesz albo turbo albo silnika

Re: Nowe supermocne dyzle Mercedesa

być podobne do silnika > benzynowego, czyli brak efektu utraty mocy przy wyższych obrotach. czy ty kiedys probowales przegazowac duzego diesla i zobaczyc jak szybko wchodzi na obroty? bo ja mialem taka okazje. wprawdzie nie z m-b ale z nowym audi a8 4.0 tdi (niestety nie moim) i jezeli

Re: Renault Megane Grantour III 2009 - czy kupić?

,to zupełnie taki sam silnik (wsio to samo,charakterystyka także) jest w Megane 3.Oczywiście co kto lubi,ale dla mnie to jeden z najlepszych wolnossących,benzynowych 1.6 montowanych współcześnie:) W porównaniu do tego z Kii jest żwawszy,lubi każde obroty,ma przyjemne brzmienie,mniej pali i lepiej

Re: Audi wprowadzi dużą turbobenzynę (?)

karakalla napisał: > Podobno ma zadebiutować w A6 po liftingu, we wrześniu. Miałaby to być jednostka > 3,0 V6 TFSI, o mocy 310 KM. > Dość logiczne, szczególnie w obliczu mniejszych turbobenzynowców VW/Audi Otóż to. Dziś w zasadzie wolnossące silniki benzynowe to przeżytek

No ale czy to się buja?

tstefanowski napisał: > ... a ja kupilem auto z silnikiem benzynowym 2.0 115KM 8V > i naprawde nie mam takich problemow. Problemów może i nie masz, ale frajdy też. :) 1.8 TSI mniej pali i jest o wiele bardziej elastyczny. A ja osobiście nie mam potrzeby, aby sprężarka, turbo

Re: Chip rezystor - moc za darmoche???

na swoim samochodzie (1.6 8V benzyna). Jak się przesadzi z rezystorem (zbyt mała rezystancja), to silnik będzie się przegrzewał, wył, a na wyższych obrotach moc mu spadnie zamiast wzrosnąć. Szybka droga do przepalenia uszczelki pod głowicą lub zatarcia silnika (przy kiepskim oleju). Jak się

Re: PB,ON czy LPG?

Wszystko jest dla ludzi, w zależności od tego co komu potrzebne. Jeżdżę dieslami od 95 roku i z problemów właściwie 1x musiałem wymienić dwumasę (w świeżo zakupionym Spacestarze), 1 raz musiałem wywalić DPF co wyszło tylko na dobre. Poza tym bez problemów, fajny moment obrotowy, niskie zużycie

Spróbujmy być obiektywni.

wypadła zaledwie przeciętnie. To passat wypadł fatalnie. Z drugiej strony jest też faktem, że auta ze stajni VW z silnikami benzynowymi są z reguły bardziej niezawodne niż z dieslami, w czym dużą zasługę ma nieudany początek silnika 2,0 tdi. Nie ma zbyt wielkiego sensu ocenianie samochodu, który dopiero

Re: pierd....logia stosowana - nic więcej

klemens1 napisał: > Głośniejszy jest tylko na postoju Oj chyba nie. Ostatnio były test porównawczy kilku autek z wyższej raczej półki (w tym C6). I niestety diesel był bardziej hałaśliwy w szerokim zakresie obrotów. Choć mi to akurat zwisa, mi dźwięk silnika nie przeszkadza

Re: DO KR$ i Nikname'a

Twoje pytanie: dlaczego porównujesz silnik o dużej pojemności, i to z turbo, z silnikiem o mniejszej pojemności, i to wolnossącym? To, że mniejszy silnik (niedoładowany) ma podobną moc, może jedynie świadczyć na korzyść benzyny, ale wpływa (powtarzam) jedynie na Vmax, nie na elastyczność, czy

Re: Jakość samochodu Citroen 3

A czy możesz nam napisać więcej szczegółów o Twoim Citroenie C3 ? Z tego co piszesz, wychodzi, że to nowy samochód, silnik trzycylindrowy 1,2 PureTech, ale w jakiej wersji? Bo jest kilka: wolnossące 68 KM i 82 KM - nie wiem czym się różnią, skąd ta różnica mocy; są z turbo 110 KM i 130 KM. Jakie

Re: Cała prawda o Dieslu

mobile5 napisał: > Tak na szybko. Gdy porównywałem 1,8TB do 2,5TDI, to było porównanie śmieszne, > żenujące itd. Ty porównujesz 1,8 wolnossące z 3,0TD i to jest w porządku. > Żeby u dowodnić że diesel może konkurować z 1,8 musiałeś sięgnąć do > trzylitrówki. To proste - ty

Re: o nie nie :-)

benzynie dołożyć turbo i zrobić 1000km ... na chwilę :-) > Proponuje lekturę dobrego podręcznika nt. konstrukcji silników spalinowych. > Zrozumiesz że stosunek skoku tłoka do średnicy jest również istotny. Przywołany > SDI ma, jak pisałem, poobcinane dawki paliwa celem dalszego

Re: Mercedes 123 tzw beczka czy Lanos ?

, rzeczowy do bólu, bez polotu. Podstawowy silnik 1,4 litra za słaby. Diesle oszczędne, wolnossące mułowate, wszystkie (jak dla mnie) zbytnio klekotliwe, tak jak stare Mercedesy (ale w MB wyciszenie wnętrze jest cztery klasy lepsze). Żywotność 300-400 tys. km przy starannym serwisie nie sprawia

Citroen XM - krótka historia (długi tekst)

/min, 205 km/h ; 6 cylindrów, 3 litrowy wtrysk paliwa, 170 KM przy 5 600 obrotach/min, 222 km/h) oraz dwa silniki Diesla, czterocylindrowe, 3 zawory na cylindrze (2,1 litra wolnossący, 83 KM przy 4 600 obrotach/min, 176 km/h ; 2,1 litra z turbodoładowaniem, 110 KM przy 4 300 obrotów/min, 192 km

Re: co oznacza volkswagen TDI a ci SDI ??

:-) Bylo o tym nie raz: 1. Nie 'deptac w podloge' na zimnym silniku. 2. Po jezdzie pozwolic silnikowi pochodzic przez kilkanascie sekund na wolnych obrotach. Po 'deptaniu' - nawet i minute odczekac przed wylaczeniem silnika. 3. Lac dobry olej syntetyczny. I najlepiej zmieniac go co gora 15kkm

Re: Dzieki za opinie Gościu

jeździłem V6 automat ok. 1 godziny, trochę miasto, trochę trasa (ale gęsty ruch). ja chciałem kupic V6 w manualu ale oczywiście nie mieli takiego do jazd próbnych. mieli tylko V6 szefa salonu, w automacie. co do oceny - nie wiem jaki jest Twój punkt odniesienia i co jest dla Ciebie

Re: Cudów nie ma (test Audi A6 3,0 TFSI)

tego porównania obecnie jeden z sensowniejszych wolnossących V6 w okolicy 3,5 litra, wyposażony w mieszany wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu na obydwu kolektorach silnik Toyoty. Niedawno Edmunds zestawił wyposażonego w ten silnik Lexusa z Hyundai'em Genesis, bardzo mocną propozycją Koreańczyków z

Kilka wniosków z jazd próbnych

nic nadzwyczajnego... Podstawowe wersje to wszędzie pianoblack w metrach kwadratowych i zero miękkich obić choć udających skórę na desce, tunelu, drzwiach... 2) Po raz kolejny pewnie włożę w kij w mrowisko, ale nie ma to jak responsywność pary wolnossący mocny silnik benzynowy + klasyczny AT... W

Re: o nie nie :-)

to i > 30 litrów spali, u niej w 1.8 nie ma takiej możliwości :-) Składają sie na to dwie sprawy - styl jazdy i technologia silnika. Jeśli wyciskasz z silnika okolice mocy max to spali więcej niż silnik o mniejszej mocy (i porównywalnej technicznie konstrukcji). Dwa silniki o istotnie

Re: Oto, jak mijasz się z prawdą. O ponad 200%

? Ciągnika roliczniczego? Lokomotywy? Jest dosyć oczywiste, że auto ze zwykłym, wolnossącym silnikiem benzynowym jest znacznie mniej wygodne w prowadzeniu niż nowoczesny turbodiesel. Dlatego dopiero turbodoładowane benzyny, o niedużej pojemności, wprowadzają do zestawienia nową jakość i nakazują

Re: Dyzel czy benzyna? A po co turbina w benzynie

. > > > Porowniaj przecietnego 2.0benzyne kotry jakbys nie patrzyl ma 130-150 cza > sem > > 160KM z 2.0l. Popadasz w skranosci i udowadniasz ze Honda robi lepsze ben > yzny > > niz inni diesle :) to chyba oczywiste.Nikt nie wymaga od diesla spirntu o > d 0 > > do 100 w 6

Re: pierd....logia stosowana - nic więcej

klemens1 napisał: > > > Głośniejszy jest tylko na postoju > > > > Oj chyba nie. Ostatnio były test porównawczy kilku autek z wyższej > > raczej półki (w tym C6). > > Niech porównają przy umiarkowanym przyspieszeniu, czyli takim którego używa

Re: Oto, jak mijasz się z prawdą. O ponad 200%

, wolnossącym silnikiem benzynowym jest > znacznie mniej wygodne w prowadzeniu niż nowoczesny turbodiesel. Dlatego dopie > ro turbodoładowane benzyny, o niedużej pojemności, wprowadzają do zestawienia n > ową jakość i nakazują ponownie przewartościować stereotyp. > > Ponieważ

Re: Nowe supermocne dyzle Mercedesa

trzeba to robić na sygnał. Mój przykład masz paragraf wyżej, z życia wzięte, nieprawdaż???. Zasada jest prosta w 80-95% procentach (w zależności od technologii i jakości porównywanego silnika benzynowego) sytaucji na drodze dyzel jest lepszy. > obrotow (1800-3000). ponizej i powyzej lezy i

Re: FORD

przygoda na NIE jeśli chodzi o Forda, to miałem przez jakiś czas pomysł odświeżenia swojego prywatnego samochodu. Generalnie rozbijam się służbówką i prywatny ma być stosunkowo niedrogim samochodem, kombi, z dobrym zawieszeniem, benzynowy, pozwalający ogólnie cieszyć się jazdą (teraz jest Honda Civic

Re: crossover/ inne godne polecenia do ok.80 tys

Jeśli chodzi o Suzuki SX4 S-Cross to na pewno wypadnie najkorzystniej cenowo z nich wszystkich. Do tego ma wolnossący silnik benzynowy, który powinien być trwały, ma nieskomplikowaną mechanikę. Jest to też jedyny SUV/crossover na rynku (nie licząc Dustera) oferujący w tak niskiej cenie napęd 4x4